کهکشان

پروژه کهکشان

کهکشان

پروژه کهکشان

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

این فهرستی از برخی کهکشان‌هایی است که با چشم غیرمسلح دیده می‌شود. برای دیدن این کهکشان ها دست کم چشم تیزبین در شب بسیار تاریک در ارتفاعات و آب وهوای بدون تغ

هنرستان تمدن



این فهرستی از کهکشان‌هایی است که بدون مراجعه به جدول‌های مختصات یا فهرست‌های تخصیص سیستمی به خوبی شناخته می‌شوند

هنرستان تمدن
هنرستان تمدن

تصویر 12: جایگاه زمین و منظومه شمسی در کهکشان راه شیری.

هنرستان تمدن

 

تصویر ۱۱: سحابی سر اسب (برای بزرگ‌نمایی روی تصویر کلیک کنید)

هنرستان تمدن


تصویر ۶: تصویر کهکشان راه شیری در اقیانوس آرام جنوبی مانگانیا، جنوبی‌ترین جزایر کوک گرفته شده است. این تصویر به عنوان یکی از برندگان مسابقه اخترشناسان موزه ملی دریایی سال 2011 انتخاب شد

هنرستان تمدن

تصویر ۲: نمونه‌ای از کهکشان مارپیچ که توسط تلسکوپ فضایی هابل تصویر شده است (کهکشان مارپیچ M74).

هنرستان تمدن

میلیاردها کهکشان در عالم وجود دارند، اما از کهکشان ما تنها سه کهکشان ابرهای ماژلانی بزرگ و کوچک و کهکشان آندرومدا بدون تلسکوپ قابل مشاهده هستند. ابرهای بزرگ و کوچک ماژلانی حدود 160,000 سال نوری از ما فاصله دارند و به عنوان ماهواره‌های راه شیری شناخته می‌شوند. این دو کهکشان را می‌توان از نیمکره جنوبی به خوبی مشاهده کرد.

هنرستان تمدن

به تعداد زیادی از ستارگان به همراه گازها و گرد و غبار که به وسیله نیروی جاذبه به هم وصل شده‌اند، کهکشان می‌گویند. منظومه شمسی ما در کهکشان راه شیری واقع است، یک کهکشان مارپیچی که عضوی از یک گروه کهکشانی به نام گروه محلی است.

هنرستان تمدن

سلام 
هدف از ایجاد این وبلاگ اشنایی عمومی با مباحث ستاره شناسی و بالا بردن اطلاعات عمومی مخاطبین و همچنین شرکت در مسابقات وبلاگ نویسی می باشد.


هنرستان تمدن